17-04-2020

De kinderslaapkamer bijna klaar



Een kinderkamer is in principe elke dag mee in de groei met de kinderen. Aan hun eigen ruimte, zie je hoe snel de kinderen groot worden en de tijd echt niet blijft stil staan waar je zelf wil. Van babykamer tot peuterkamer, tot kleuterkamer tot die van het lagere schoolkind. DAAR houden we voorlopig even halt. Een tienerkamer is letterlijk gelukkig nog te ver van ons bed.


Jill en Sam kozen ditmaal zelf hun behang. De enige voorwaarde was, dat het bij elkaar zou passen. Aangezien ze een kamer delen doen we twee accent muren elke zijde. De meisjes kozen in het behangerboek Amazilia van Harlequin ik kwam het al voorheen tegen op sommige websites en Pinterst en was meteen blij met hun goede keuze. Harlequin is eigenlijk een onderdeel van StyleLelibrary in Groot BritaniĆ« kun je hun oorsprong vinden.

 



Over de kledingkasten moet ik nog even nadenken. Voorheen had ik ze mee behangen. Maar daarvoor was er nu te weinig behangpapier over. Misschien laat ik ze zo, goud schilderen is ook natuurlijk een optie.


De meisjes mochten hun  geschilderd  bed (Ikea Fjellse) zelf versieren. Daarvoor gebruikten ze Egyptische letters om hun naam te schrijven.  Het bed van Sam heb ik een paar centimeter verlaagd.. Met een dikke matras komen die bedden zo hoog uit. Op de voorbeelden zie je daar enkel dunne matrassen op liggen.

Het tapijtje in de vorm van een veer vond ik heel goed passen bij de vogeltjes. Het komt van de Belgische webwinkel Little Thingz.

Benieuwd hoe het vroeger was?


Hier kan je zien hoe de kamer er de jaren voorheen uit zag.

1 opmerking:

Ensorhuis Oostende