17-03-2017

Leven onder controle 12/40

Het is intussen al 6 maand geleden dat ik hier schreef over mijn behandeling bij baarmoederhalskanker.
Na de behandeling ben je natuurlijk nog niet genezen (was het maar zo simpel) dan komen de jaren van opvolging. Bij mij was de eerste controle gelukkig pas na 6 maand.
Na 5 weken ( ja het labo duurt gewoon onmenselijk lang) weet ik sinds gisteren dat er jammer genoeg atypische cellen zijn terug gevonden. De huisarts vertelde me dat dit geen reden tot paniek is. De cellen kunnen nog alle kanten uit. Waarschijnlijk wordt er binnen 6 maand gekeken wat de cellen van plan zijn om te doen... En pas ingegrepen als ze  NOG EENS  vreemde dingen beginnen te doen. Want ze kunnen ook wonderbaarlijk  gewoon verdwijnen.
Maandag hoor ik de gynaecoloog/ oncoloog en hoor ik haar mening over het terugkeren van cellen die daar niet horen te zijn.



Nog even bang afwachten dus. Maar het slechte scenario kunnen we gelukkig al uitsluiten. Ook mijn bloedonderzoek was prima. Een grappige bijkomstige meevaller is dat ik voor de eerste keer geen te hoge cholesterol had.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ensorhuis Oostende